0 کالا - 0تومان
logo-samandehi

 

تحویل اکسپرس

تضمين بهترین كيفيت

تضمين بهترین قیمت

ضمانت مرجوعی

برش و بسته بندی دلخواه

74576000

تحویل اکسپرس

تضمين بهترین كيفيت

تضمين بهترین قیمت

ضمانت مرجوعی

برش و بسته بندی دلخواه

کله پاچه را به اندازه مصرف کنید.

کله-پاچه

رایج ترین و لذیذ ترین غذای سنتی در منطقه خاورمیانه و قفقاز جنوبی کله پاچه است. به این غذا در کشورهای عربی پاچه و در کشورهای ارمنستان، آذربایجان و گرجستان خاش می گویند.کله پاچه سرشار از پروتئین با کیفیت بالاست که موجب رشد و ترمیم بسیاری از بافت های بدن می شود. این وعده غذایی لذیذ شامل اجزایی مانند زبان، پاچه، مغز، پوست و غضزوف می باشد.

خواص پاچه و زبان گوسفند

پاچه گوسفند مزاجی سرد داشته، خون را رقیق و زخم های داخلی را مرهم می بخشد. همچنین دارای ماده ای مغزی به نام کوآنزیم Q10 بوده که یک آنتی اکسیدان قوی محسوب شده و به دفع مواد مضر در بدن و نهایتاً پیشگیری از آسیب سلول ها کمک می کند. از فواید دیگر این آنتی اکسیدان قوی می توان به استحکام عملکرد سلول، تحریک سیستم ایمنی، بهبود و کنترل بیماری‌های فشار خون، سکته قلبی، پارکینسون، انواع سرطان و ... اشاره کرد.پاچه در مقایسه با سایر اجزای تشکیل دهنده پاچه کمترین چربی را داشته و بدلیل فواید گفته شده ارزش غذایی بالایی دارد.جالب است بدانید مصرف آن حتی برای افرادی که عناصری مانند چربی، کلسترول و اسید اوریک خونشان بالاست و یا مبتلایان به نقرس مانعی ندارد. زبان منبعی غنی از ویتامین های گروه B خصوصاٌ ویتامین B12 است که در فرایند خونسازی و عملکرد سیستم عصبی نقش مهمی دارد.بهتر است گوشت زبان را به همراه نمک فراوان مصرف کنید.

مضرات اجزای کله و پاچه

در برخی مواقع خوردن کله موجب نفخ معده شده و هضم آن به آرامی پیش می رود.همان گونه که این وعده غذایی لذیذ حاوی پروتئین و ویتامین ها می باشد، کلسترول و اسیدهای چرب مضری نیز دارد که این چربی خطرناک با رسوب کردن در عروق خونی بدن موجب انسداد و گرفتگی رگ ها شده و نهایتاً زمینه‌ ابتلا به بیماری‌‌های قلبی- عروقی، سکته و بسیاری از بیماری‌‌‌های مزمن دیگر را فراهم می کند.حتی خوردن مواد ترش مانند آبغوره، نارنج یا آبلیمو به همراه این غذا تآثیری بر کاهش جذب چربی آن ندارد.قسمت عمده کلسترول در چشم و مغز آن نهفته شده است. لازم است بدانید کلسترول موجود در مغز گاو و گوسفند 8 برابر زرده تخم مرغ بوده و به همین دلیل است که جزء مواد غذایی بسیار پرچرب به شمار می آیند .

منابع:

http://www.beytoote.com

http://www.tandorostan.org

http://www.hidoctor.ir

logo-samandehi
شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8/30 الی 20 پاسخگوی شما خواهیم بود.
021-74576000