0 کالا - 0تومان
logo-samandehi

 

تحویل اکسپرس

تضمين بهترین كيفيت

تضمين بهترین قیمت

ضمانت مرجوعی

برش و بسته بندی دلخواه

74576000

تحویل اکسپرس

تضمين بهترین كيفيت

تضمين بهترین قیمت

ضمانت مرجوعی

برش و بسته بندی دلخواه

مرجان بیات

مرجان بیات

 

گوشت-بلدرچین

خواص گوشت بلدرچین

بلدرچین پرنده ای است بسیار پُرجنب و جوش، که جست و خیزها و پروازهای مکرر آن موجب فعال تر شدن ماهیچه و نهایتاٌ لذید تر شدن گوشت سینه آن می باشد.حدود 913/24 درصد پروتئین به همراه انواع اسیدهای آمینه کمیاب در گوشت این پرنده وجود دارد.بلدرچین شامل عناصر معدنی و ویتامین هایی از قبیل نیاسین،فسفر، مس،تیامین، ریبوفلامین،ویتامین B6، روی، آهن و سلنیوم می باشد و همچنین دارای ترکیباتی با میانگین مقدار 65.62 آب،3.3 چربی،26درصد پروتئین،6.3 مواد معدنی و 80 کیلوکالری در 100 گرم گوشت آن است که اهمیت وجود این عناصرمعدنی و ویتامین ها در درمان بیماری هایی مانند آسم، تشنج،فشار خون بالا،ضعف اعصاب، ناراحتی های روانی و بیخوابی نمایان است.

مقایسه تخم بلدرچین با تخم مرغ

وزن تخم بلدرچین 815 گرم و رنگ آن معمولا سفید با خال های سیاه یا قهوه ای تا آبی و زرد نخودی می باشد.به دلیل وجود سایر ویتامین ها به غیر از ویتامین C به آن بمب ویتامین می گویند. نسبت به تخم مرغ چربی و کلسترول کمتری داشته و با وجود کوچکتر بودنش از فسفر، آهن، ویتامین های B1 و B2 بیشتری برخوردار است. شایان ذکر است که این ترکیبات مغذی امکان دفع موادرادیو اکتیو، فلزات سنگین نظیر سرب و جیوه ومواد زاید از بدن را فراهم می کند.

منابع:

www.tebyan.net  

www.hakimemehr.ir

بوقلمون

بوقلمون پرنده‌ای ای خانگی و از نژاد قرقاولان است که 65 درصد گوشت آن سفید و 35 درصد قرمز تیره می باشد. گوشت این پرنده وزین خانگی سرشار از پروتئین، سلنیوم، روی، پتاسیم و ویتامین‏های B1، B3 ، B6و B12و اسید آمینه تریپتوفان است .فراموش نکنید که گوشت سفید و بدون پوست بوقلمون در عین خوشمزگی کم چرب بوده و پروتئین قابل توجهی در آن نهفته است. صرف نظر از موارد فوق استفاده از این گوشت تآثیرات مثبت دیگری نیز بر سلامتی انسان دارد که عبارتند از: کاهش کلسترول خون،جلوگیری از سرطان، ایجاد آرامش،تقویت سیستم ایمنی بدن،بهبود کم‏خوابی، افزایش هورمون تستسترون

چه افرادی باید کمتر از بوقلمون استفاده کنند؟

مبتلایان به نقرس بدلیل وجود اسیدآمینه پورین و مبتلایان به سنگ کلیه بدلیل وجود کمی اگزالات و همچنین افراد مبتلا به فشارخون یا خانم های باردار بدلیل وجود نمک در این گوشت باید کمتر از آن استفاده کنند.

مرغ بهتر است یا بوقلمون؟

از نظر ویژگی‌های تغذیه‌ای تفاوت چندانی بین مرغ و بوقلمون وجود ندارد. یكی از دلایل گرایش مردم به سمت مصرف گوشت بوقلمون پرورش سالمتر آن در شرایط طبیعی است اما مرغ ها به روش صنعتی تولید می شوند و از هورمون ها یا ترکیبات دیگر برای رشد آن ها استفاده می شود و مسئله مهم دیگر خوراندن آنتی بیوتیک ها به آن ها جهت پیشگیری از بیماری هاست که مجموعه موارد ذکر شده سلامت انسان را به خطر می اندازد.

 

منابع:

www.tebyan.net    

www.bartarinha.ir

 

چرا میگو بخوریم؟

میگو

خواص میگو

میگوها از جمله آبزیان کوچکی هستند که سرشار از پروتئین با کیفیت خوب و کالری کم می باشند. ترکیبات و مواد معدنی موجود در آن شامل اسیدهای چرب اُمگا-3، سلنیوم، آهن، روی، فسفر، منیزیم و نیز ویتامین‌هایی مانند D،B12و نیاسین (یکی از ویتامین‌های گروه B ) می‌باشد. این ویتامین ها تاثیر بسیار مثبتی بر واکنش های داخلی بدن انسان دارد، مثلاٌ ویتامین B12 موجود در میگو به کاهش سطح خونی هموسیستئین که یکی از عوامل مهم خطر بیماری‌های قلبی- عروقی است، کمک می‌کند یا با داشتن اسیدهای چرب اُمگا-3 که خاصیت ضدالتهابی و توانائی در جلوگیری از تشکیل لخته‌ی خون را دارند، در پیشگیری از بیماری‌های قلبی یاری رسان است. همچنین سلنیوم موجود در این جاندار دریایی کوچک جهت کارکرد صحیح بعضی ترکیبات بدن که به منظور غیرفعال کردن مواد مضر و سرطان‌زا به کار می‌روند مفید است.

توصیه به بیماران

دو دسته از افراد باید در مصرف میگو صرفه جویی کنند اول بیماران کلیوی یا مبتلایان به نقرس بدلیل وجود موادی به نام پورین که تجمع بیش از حد این مواد و اسید اوریک موجب تشدید عوارض بیماری های فوق می باشد و دوم افرادی که کلسترول خونشان بالا است.در مقایسه با گوشت قرمز و میگو با وزن یکسان توصیه می شود از میگو بدلیل کالری و چربی کمتر و دارابودن امگا3 بیشتر که موجب کاهش افسردگی و زوال عقل مرتبط با افزایش سن می شود، استفاده کنید.

 

منابع:

www.tebyan.net

www.hidoctor.ir

 

خواص ماهی

 

ماهی

ماهي از نادرترین آبزیانی است که به تنهایی عمده ترین نيازهاي تغذيه‌اي ما را فراهم می کند.علاوه بر آن به علت داشتن تركيبات خاصي كه در چربي بدن آن وجود دارد در پيشگيري از بسياري امراض و كنترل و درمان بيماري‌هاي مختلف نقش مهمي‌ دارد. اسيدهاي چرب ضروري در ماهی هایی با چربی زیاد مانند سالمون، ساردین موجب جلوگيري از لخته شدن و چسبيدن پلاكتهاي خوني به سطح داخلي عروق ميگردند.اكثر حملات قلبي به علت ايجاد لخته هاي خوني در سرخرگها و سياهرگها صورت مي پذيرد.این موجود دریایی حاوی ویتامینهایی از قبیل پروتئین، آهن، فسفر،روی، ید، ویتامینهای گروه B ، فلوئور و ...می باشد. هر کدام از این ویتامین ها شامل فوایدی می باشند: آهن موجود در ماهي، جذب آهن منابع گياهيرا هم افزايش مي‌دهد بنابراين ‌در پيشگيري از كم خوني ناشي از فقر آهن مؤثر است.ويتامين‌هاي گروه "B" در تنظيم فعاليت سلول هاي عصبي و در نتيجه در سلامت سيستم عصبي و پوست تاثير دارند. روي يك ماده مغذي است كه به رشد كودكان و نوجوانان و بلوغ جنسي آنها کمک می کند. فلوئور برای سلامتی دندان‌ها و در پيشگيري از پوسيدگي آن ها مفید است. كمبود يد موجب اختلال در تولید مثل،كاهش متابوليسم مواد انرژي‌زا در بدن شده و در نتيجه منجر به افزايش وزن و چاقي مي‌شود. فسفر ماده اي است كه همراه كلسيم در استحكام استخوان ها نقش مهمي‌دارد.از عمده ترین دلایل خوردن ماهی می توان به کاهش قند خون، تقویت ضریب هوشی، تسریع شیردهی، تاخیر در بروز چین و چروک و نهایتاحفظ سلامتی اشاره کرد.

منبع: http://www.beytoote.com

hen-foot

در این مقاله به بررسی اهمیت مصرف پای مرغ می پردازیم .این ماده غذایی لذیذ حاوی سولفات كندروئتين و بسیاری ازپروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و حیاتی است که بدن انسان قادر به تولید آنها نیست.به همین جهت استفاده از آن را به افرادی که دچار مشکلاتی مانند:خمیدگی،پوکی استخوان، آرتروز،نرمی استخوان(راشیتیسم) در کودکان و بزرگسالان، روماتیسم، شکستگی استخوان و به طور کلی تغییرات ساختمانی در استخوانها و نیز اختلال عملکرد عضلانی که ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین D می باشند توصیه می کنیم. لازم به ذکر است که این محصول پروتئینی مغذی پر از مواد غضروف ساز است. استفاده از سوپ های مختلف حاوی عصاره پای مرغ جزء غذاهای مؤکد پزشکان تغذیه و جراح اورتوپدی به بیماران خود می باشد.

خواص درمانی


• 
بهترین پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش و بهیود دهنده کمردرد یا دیسک کمر


 
بهترین منبع گلوکزامین و سولفات کندورایتین و ضد افسردگی و استرس


 
بهترین ترمیم کننده نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروفها و شکستگی استخوان

پنجه مرغ کلسترول بالایی ندارد و استفاده ازآن برای همگان بلامانع است،تنها افرادی که مبتلا به چربی خون و کلسترول بالا هستند باید هنگام خوردن مقداری ماده ترش کننده به عصاره پای مرغ (مخلوط پای مرغ با آب و پیاز) مصرفی خودکه سرشار از کلسیم است اضافه کنند. همچنین قلم پای مرغ سرشار از مواد خون ساز و آهن ساز است.


منابع: www.aftabir.com & www.beytoote.com


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/vhosts/mrghasab.com/httpdocs/templates/jsn_nuru2_pro/html/com_k2/templates/default/user.php on line 247
logo-samandehi
شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8/30 الی 20 پاسخگوی شما خواهیم بود.
021-74576000